Ana içeriğe atla

Sağlıklı kilo almak için ne yapmalıyım?

Kilo almak için en etkili kilo almanın yolları nelerdir ve kilo almak için ne yapmalıyım? Çok mu zayıf birisiniz? Kilo almak için ne yapmalıyız? Uzun süredir kilo almak için denemediğiniz yol kalmadı mı?  O zaman doğru adreste olduğunuzu söylemek yanlış olmaz. Peki neden kilo almak istiyorsunuz? Hiç düşündünüz mü? Daha estetik durmak için mi? Kız arkadaşınız olsun diye mi? Daha hoş ve çekici görünmek için mi? Yoksa çok zayıf olduğunuz için arkadaş dediğiniz kimselerin sizinle dalga geçmesi sebebiyle mi? Bunlardan hangi amacı taşıyor olsanız da dikkat edilmesi gereken en önemli nokta kilo almak değil, sağlıklı kilo almaktır. Belki de kilo almak için en etkili yollardan biri düzenli olarak vücut geliştirme egzersizleri yapmaktır. Burada dikkat edilmesi gereken nokta ise vücut yapınızın buna uygun olması durumudur. Bu kilo almak için ne yapmalıyım yazısını okumadan önce okumanızda yarar olduğunu düşündüğümüz kilo aldıran besinler başlıklı  makaleyi okuyabilirsiniz.

Kilo almanın yolları

Bir çok kilo alma yolları vardır. Bunların başında en önemlisi sağlıklı kilo almak için diyetisyen tarafından özenle sizin yapınıza göre hazırlanmış sağlıklı ve kaliteli bir beslenme programı uygulamaktır. Bunun dışında kilo aldırıcılar ve vücut geliştirme yapmak gibi yöntemler de vardır. Bu yöntemler hakkındaki ayrıntılara geçmeden evvel insanlar neden kilo alamaz sorusunun cevabını ayrıntılı olarak ele alarak bu nedenleri doktor kontrolünde ortadan kaldırma yoluna gitmek en mantıklı çözüm ya da yol olarak görülebilir.

Neden kilo alamıyorum?

Şayet kilo almak için ne yapmalıyım sorusunun cevabını araştırıyorsanız şu nedenleri bilmeniz yararınıza olacaktır. Kilo almak bazı kişiler için en az zayıflamak kadar zordur. Kilo alamama probleminin temelinde bir çok ciddî sorunlar olabilir. Yeterli ve dengeli beslenme sorunu yaşayan kişiler kilo alamaz. Eğer kişi harcadığı kalori miktarından daha fazlasını alamaz ise hiç şüphe yoktur ki kilo alamaz. Çünkü kişi ihtiyacı olan enerjiden daha fazlasını alırsa bu fazla enerji yağa çevrilerek depolanır. Eğer siz "Ben zaten yeterli ve dengeli beslenme konusunda çok dikkat ediyorum ve hatta daha çoğunun da yiyorum ve buna rağmen kilo alamıyorum." diyorsanız siz de o halde başka bir rahatsızlık olma ihtimali yüksektir. Bu durumda maalesef başka bir sorun konusunda endişe edebilirsiniz.

Yukarıda ifade edildiği gibi çok yememize rağmen kilo almakta zorlanıyor ya da hiç alamıyorsanız bağırsaklarınızda kurt, parazit, şerit, bağırsak solucanları ya da kıl kurdu olabilir. Bu durumda istediğiniz kadar yemek yesenizde o canlılar sizin yediklerinize ortak olacağından kilo alamazsınız. Bu canlılar adeta iliğinize kadar kurutur ve zayıf, sıska ve yaşıtlarınıza göre daha cılız kalmış olabilirsiniz. Kilo alamamanın altında farklı bir neden de olabilir. Örneğin metabolik bir rahatsızlık durumu varsa da kilo almak ne kadar çok yeseniz de zor olabilir ya da mümkün de olmayabilir.Bu rahatsızlık durumlarının başında tiroid bezinin çok çalışması ve metabolizmanın çok hızlı olması yer alır. Diğer bir sorun da şeker hastalığı olabilir. Bazı şeker hastalıkları kilo aldırmazken bazıları da şişmanlığa sebebiyet verebilir.

Zayıflığın nedenleri

Kilo alamama probleminin bir diğer nedeni de sindirim bozukluklarının olmasıdır. Siz ne kadar yesenizde aldığınız besinler yeterince sindirilemiyorsa vücudunuz bu besinlerden ne yazık ki gerektiği gibi yararlanamaz ve böylece zayıf kalır ve gelişme gösteremezsiniz. Buna rağmen kilo almak için ne yapmalıyız diyen varsa bu nedenleri iyi okumadığını düşünmek mümkündür. Kilo almak istiyorum ancak bir türlü alamıyorum diyorsanız belki de sigara kullanıyor olabilirsiniz. Sigara içiyorsaniz vücudunuza bir ton zehir sokuyorsunuz demektir. Zavallı vücudunuz da bu zehirleri atabilmek uğruna daha fazla ekstra bir enerji harcar ve böylece kilo alamaz ve bağışıklık sisteminiz de olumsuz yönde etkilenerek hastalık durumlarına eğilimli biri olur çıkarsınız. Hasta olunca da zayıf insanlar tesadüfi olarak yani şans eseri bir iki kilo almışlar ise onu da verirler.

Zayıflığın fiziksel nedenleri arasında; hipertiroidizm yan tiroid bezinin çok çalışması, kanser, verem, şeker, aids gibi hastalıklar yer alırken, fizyolojik nedenleri arasında anoreksiya ve/veya bulimia ve depresyon, diğer nedenleri arasında ise bazı ilaçların kullanımı, aşırı egzersiz yapma, aşırı stres, enzim yetersizlikleri (mide), gluten alerjisi ve sistik fibrozis vardır (1). Ayrıca iştahsızlık, yeme  ve sindirim bozuklukları da zayıflığın nedenleri olarak sayılabilir (2).

Kilo almak için ne yapmalıyım?

Yukarıda kilo alamama probleminin altında yatan bir sürü neden üzerinde durduk. Eğer böyle bir neden varsa bunların bilinmesi kilo almak için çok önemlidir ancak böyle bir neden yaşayıp yaşamadığınızı öğrenmek için mutlaka doktora muayene olmanız gerekmektedir. Dahiliye uzmanı size gerekli tahlilleri yapmanızı isteyebilir ya da buna gerek bile duymayabilir. Eğer yukarıda sayılan o metabolik sorunlardan biri varsa doktor size nasıl beslenmenize gerektiği konusunda bilgilendirme yapacaktır. Dolayısıyla internetten yazılan kilo alma diyetleri sizi bu bağlamda büyük bir yanılgıya itebilir. İşte bunun için kilo almak istiyorsanız doktora gitmeli konusu en temel ve gerekli olan adımdır.

Bir başka kilo almanın yolları için vücut geliştirme önerilebilir. Ama kişinin spor yapmadan önce mutlaka doktor kontrolünden geçmesi gerekir. Doktora gittiniz ve nasıl beslenmeniz konusunda bilgilendiyseniz o zaman bir uzman eşliğinde vücut geliştirme yaparak kilo alabilirsiniz. Hareket edip enerji harcamadan ve açlık durumu yaşamadan kilo alamazsınız. Yani hiç hareket etmezsem kilo alırım anlayışı sağlıklı bir kilo alımını sağlamaz. Önemli olan yağlarınızı artırarak değil kas yaparak kilonuzu artırmak ya da ideal kiloya yaklaştırmaktır. Aslında sizi acıktıran bir spor yapamıyorsanız daha az yemek yemiş olur ve kilo alamazsınız. Eğer zayıflık problemi yaşıyorsanız yukarıda ifade edilen hastalıklardan sizde de olup olmadığınızı öğrenmeniz sağlığınıza ve formunuza kavuşmanız açısından çok önemlidir.

Kas yapmak ve kilo almak için vücut geliştirme ile hayal ettiğiniz o fit görünümlü vücuda ulaşmak için mutlaka profesyonel yardım almanız gerektiğini unutmamak gerekir. Başka bir ifade ile doğru egzersiz programı uyguladığınızdan emin olmalısınız. Özellikle spor salonlarındaki deneyimsiz bazı hocalar sizi program konusunda yanlış yönlendirebilir ya da sizinle ilgilenmeyerek program konusunda da pek yardımcı olmayabilir. Siz kilo almak istiyorsanız ona uygun bir program uygulamanız gerekiyor. Ayrıca kaslanmak ya da yapılanmak için sadece  doğru programı düzgün bir şekilde uygulamak da yetmeyecektir. Protein ihtiyacınız bu egzersizler sürecinde doğal olarak artacaktır. Aynı zamanda doğru ve kaliteli beslenmeniz gerektiğini de bilmeniz ve ona uygun olarak davranmanız, beslenmenizi kas inşa edilmesine yönelik olarak diyetisyene hazırlatmalısınız.

Devamını okumak için aşağıdaki linke tıklayınız.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kilo alma yöntemleri | En etkili 10 öneri

Çok mu zayıfsınız, kilo mu almak istiyorsunuz, ancak bir türlü kilo alamıyor musunuz? Dert etmenize inanın gerek yok. En etkili kilo alma yöntemleri ile siz de kısa sürede ve sağlıklı bir şekilde istediğiniz kiloya ve vücuda kavuşabilirsiniz. İşte en etkili kilo alma yolları:
Kaliteli beslenme kurallarına uyarak kilo alabilirsiniz.Sizin için özel olarak ve sizin yapınıza, vücut tipinize ve özel durumlarınıza göre hazırlanmış etkili bir vücut geliştirme programı ile kas yaparak daha sağlıklı kilo alabilirsiniz. Kilo almak istiyorsanız öncelikle herhangi bir sağlık sorununuz olup olmadığının tespit edilmesi kilo alma sürecinde çok önemli bir rol oynamaktadır. Eğer metabolik bir sorun varsa ne kadar yerseniz yiyin kilo almanız mümkün olmayacaktır. Ya da parazit varsa kilo almanız çok zor olabilir ya da emekleriniz, uğraşlarınız boşuna gidecektir. Bu nedenle öncelikle sorunun ne olduğu tespit edilmeli ve bir uzman eşliğinde kilo almaya çalışmalısınız.Bazıları hiç hareket etmez ki enerjisi…

1 ayda 15 kg aldıran diyet

Merhabalar, Kilo almak için faydalı ve kısa zamanda kilo aldıran bir diyete ihtiyacınız varsa bu diyet tam size göre... Daha önce kilo alma ile ilgili olarak genel uymanız gereken kurallardan bahsetmiştik. Bu kurallardan en önemlisi uzman kontrolü olmadan hiçbir diyet uygulamamanız gerektiğini anlamanızdır. Bunun için aşağıdaki uyarıyı dikkatli bir şekilde okumayı unutmayın.



(Not: Bu diyet kan tahlilleri sonucunda sağlıklı olduğu doktor tarafından belirlenen bireyler içindir. Burada yazılanlar tamamen paylaşım amaçlıdır. Diyeti doktor kontrolü olmadan uygulamamanız gerekmektedir. Sitemizin hiçbir tıbbi sorumluluğu yoktur. ) Kilo almak için muhteşem bir günlük diyet (1 ayda 15 kg aldıran diyet) Sabah 7,30: Bir bardak su Saat 8,00: Kahvaltı: 3 yumurtayı çırpın, 1 tatlı kaşığı tereyağı ile omlet yapın. 3 dilim tam buğday ekmeği 1 çorba kaşığı keçiboynuzu pekmezi 2 kibrit kutusu kadar beyaz peynir ya da kaşar peyniri 15 adet yeşil ya da siyah zeytin 1 adet küçük domates 1 adet k…

Kaliteli beslenme