Ana içeriğe atla

Kilo almak istiyorum ancak kilo alamıyorum diyorsanız mutlaka bu yazıyı okuyun: Anahtar Kavramlar

Kilo yönetimi "Kilo almak istiyorum" cümlesini tarihin çöp sepetine atabilirsiniz. Artık bu cümle yerine "Ben daha sağlıklı ve kaliteli beslenerek kilomu daha iyi yöneteceğim." diyebilirsiniz. Kimsenin yanında o ilk cümleyi kullanmamanız çok önemli. Bu size saçma gibi gelebilir. Ancak beyninize yanlış komut vermek kilo almanızı engelleyen en önemli faktördür. Kilo yönetimi tamamen beyinde gerçekleşir.
Beslenme düzeni Sağlıklı kilo almak için en az 5 -6 öğün yemeniz gerektiğini artık biliyorsunuz. (Bu aynı zamanda vücut geliştirmek isteyenler için de böyle. ) Bu durumda yemek hazırlamak size zor gibi gözükebilir ve yemek hazırlamaya üşenebilirsiniz ancak bizim önerdiğimiz yemeklerin ya da aperatiflerin hem hazırlaması kolay hem de sağlıklı. Örneğin yulaf ezmesi, süt ve tahin karışımı. Bunu hazırlamak hem kolay hem de kas yapımı için mükemmel bir aminoasit kaynağı diyebiliriz. Süpermarket turları ve etiketler Marketleri dolaşırken ürünlerin etiketlerini incelemeyi alışkanlık haline getirmeniz kilo alma sürecinde çok önemlidir. Özellikle alacağınız besinlerin yüz gramında kaç gram karbonhidrat, kaç gram protein, kaç gram yağ, kaç gram lif var? Yüz gram yediğinizde kaç kalori kazanacaksınız? Özellikle protein ve lif oranı yüksek gıdaları tercih etmenizde yarar var. Eğer bir gıdanın içinde protein miktarı sıfır, karbonhidrat miktarı fazla ise o gıdanın kaliteli olduğu söylenemez. Bu ancak boş kalori demektir. Bir diğer konuda bazı gıdaların fiyatları marketten markete değişkenlik gösterir. Marketleri dolaşın ve en ucuz hangisinde ise o marketten alın. Böylece maddi olarak daha az zarara girin. Kan tahlili ve doktor kontrolü Kilo alamıyorsanız ve gittikçe kilo veriyorsanız ciddi bir hastalığınız olabilir. Şeker, tiroid bezinin fazla çalışması, sindirim sistemi emilim bozuklukları ya da hormon bozuklukları gibi rahatsızlıklarınız var mı? Bu sorunun cevabını bilmek için bir endokrinoloji uzmanına görünmekte yarar var. Onu bulamazsanız bir dahiliye (iç hastalıkları)uzmanına görünebilirsiniz. Gıda araştırması Adeta bir diyetisyen gibi olun. Yani gıdaları araştırın. Araştırmanızı yaparken hangi gıdalarda daha çok protein bulunur, hangi gıdalarda sağlıklı yağlar var, hangisinde C vitamini çok, hangisinde çinko çok var? gibi soruların cevaplarını aramaya çalışın ve mümkünse not edin. Bunları bilmeniz sizi onları yemeye teşvik edecektir. Çünkü hangi gıdanın kaliteli olduğunu öğrenince sağlıksız olanı doğal olarak yemek istemeyebilirsiniz. Kola yerine ayran ya da kefir Kola hem boş kalori içerir hem de sağlıksız kilo almanıza neden olur. Ayrıca sindirim sisteminizi de bozar ve mide yanmalarına sebebiyet verebilir. Ancak bu hiç kullanmamak anlamına gelmesin. Canınız çektiğinde arasıra ayda bir, iki haftada bir gibi tüketebilirsiniz. Aşırıya kaçmadığınız sürece zararı olmayabilir. Ayranı ve kefiri her daim içiniz rahat ederek istediğiniz kadar kullanabilirsiniz. Ancak yemeklerle birlikte çok içerseniz, iştahınız kapanabilir. Örneğin yemeklerle birlikte bir su bardağını geçirmeyin. Yemeğinizi bitirdikten yarım saat sonra bir bardak daha içebilirsiniz. Bu ürünler hakkında daha sonra daha ayrıntılı bilgiler vermeyi düşünüyoruz. Kore ginsengi Ginseng iyileşitirici anlamına gelmektedir. Bitkisel bir takviyedir. Kaliteli bir markanın ginsenglerini doktor ya da bir diyetisyen eşliğinde kullanabilirsiniz. Ginseng bütün vücudu kuvvetlendiren, bağışıklık sistemini destekleyen ve vücuttaki sistemlerin dengelenmesini sağlayan bir bitkidir. Yorgunluğu giderir, dayanıklılığı ve fiziksel performansı artırırır. Kendinizi daha güçlü hissedersiniz ve strese iyi gelir. Ancak iyice araştırmanız gerekir çünkü bu ürünlerin sahte olanları sağlığa zarar verebilir. Onun için bir diyetisyen tavsiyesi ile kullanmanızda yarar var. Ginseng hakkında daha ayrıntılı bilgilere daha sonra bu siteden ulaşabilirsiniz.Keçi boynuzu Bir diyetisyen gibi olun demiştim. Bitkisel kaynakları araştırın. Sağlık açısından çok yararlı bitkilerin ya da gıdaların olduğunu göreceksiniz. Bunlardan biri de keçiboynuzu. Çok yararlı bir besin kaynağı bu. Örneğin bağışıklık sistemini güçlendirir, cinsel problemlere iyi gelebilir. Sperm sayısını artırdığını söyleyenler bile var. Bunun yanında bağırsaklara ve sindirim sistemine yararları vardır. Parazitleri dökmek için kullananlar bile var. Akciğere faydalıdır, içerdiği mineraller ile kemikleri ve dişleri güçlendirir. Daha bir sürü yararı var. Onları da daha sonra açıklamayı planlıyoruz. Uyku düzeni Eğer günde 8 saat kadar uyumuyorsanız kilo almayı zaten beklemeyin. Gece kaliteli bir uykunuz olmazsa büyüme hormonu yeterince salgılanmaz ve ne kas yapabilirsiniz ne de kilo alabilirsiniz. Uyumakta zorlanıyorsanız metabolizmanız hızlı olabilir. Ya da bu başka bir rahatsızlğın habercisi denilebilir. Gece 11'de yatın sabah 8'de kalkmaya çalışın. Unutmayın ne kadar erken uyanırsanız kaliteli ve sağlıklı beslenmeniz için zamanınız daha çok olur. Erken kalkan yol alır. Geç kalkarsanız birkaç öğün yersiniz, bu da kilo alma sürecinde istenilen bir durum değildir.

Kilo vermek istiyorum.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kilo alma yöntemleri | En etkili 10 öneri

Çok mu zayıfsınız, kilo mu almak istiyorsunuz, ancak bir türlü kilo alamıyor musunuz? Dert etmenize inanın gerek yok. En etkili kilo alma yöntemleri ile siz de kısa sürede ve sağlıklı bir şekilde istediğiniz kiloya ve vücuda kavuşabilirsiniz. İşte en etkili kilo alma yolları:
Kaliteli beslenme kurallarına uyarak kilo alabilirsiniz.Sizin için özel olarak ve sizin yapınıza, vücut tipinize ve özel durumlarınıza göre hazırlanmış etkili bir vücut geliştirme programı ile kas yaparak daha sağlıklı kilo alabilirsiniz. Kilo almak istiyorsanız öncelikle herhangi bir sağlık sorununuz olup olmadığının tespit edilmesi kilo alma sürecinde çok önemli bir rol oynamaktadır. Eğer metabolik bir sorun varsa ne kadar yerseniz yiyin kilo almanız mümkün olmayacaktır. Ya da parazit varsa kilo almanız çok zor olabilir ya da emekleriniz, uğraşlarınız boşuna gidecektir. Bu nedenle öncelikle sorunun ne olduğu tespit edilmeli ve bir uzman eşliğinde kilo almaya çalışmalısınız.Bazıları hiç hareket etmez ki enerjisi…

Sağlıklı kilo almak için ne yapmalıyım?

Kilo almak için en etkili kilo almanın yolları nelerdir ve kilo almak için ne yapmalıyım? Çok mu zayıf birisiniz? Kilo almak için ne yapmalıyız? Uzun süredir kilo almak için denemediğiniz yol kalmadı mı?  O zaman doğru adreste olduğunuzu söylemek yanlış olmaz. Peki neden kilo almak istiyorsunuz? Hiç düşündünüz mü? Daha estetik durmak için mi? Kız arkadaşınız olsun diye mi? Daha hoş ve çekici görünmek için mi? Yoksa çok zayıf olduğunuz için arkadaş dediğiniz kimselerin sizinle dalga geçmesi sebebiyle mi? Bunlardan hangi amacı taşıyor olsanız da dikkat edilmesi gereken en önemli nokta kilo almak değil, sağlıklı kilo almaktır. Belki de kilo almak için en etkili yollardan biri düzenli olarak vücut geliştirme egzersizleri yapmaktır. Burada dikkat edilmesi gereken nokta ise vücut yapınızın buna uygun olması durumudur. Bu kilo almak için ne yapmalıyım yazısını okumadan önce okumanızda yarar olduğunu düşündüğümüz kilo aldıran besinler başlıklı  makaleyi okuyabilirsiniz.

Kilo almanın yolları Bi…

1 ayda 15 kg aldıran diyet

Merhabalar, Kilo almak için faydalı ve kısa zamanda kilo aldıran bir diyete ihtiyacınız varsa bu diyet tam size göre... Daha önce kilo alma ile ilgili olarak genel uymanız gereken kurallardan bahsetmiştik. Bu kurallardan en önemlisi uzman kontrolü olmadan hiçbir diyet uygulamamanız gerektiğini anlamanızdır. Bunun için aşağıdaki uyarıyı dikkatli bir şekilde okumayı unutmayın.



(Not: Bu diyet kan tahlilleri sonucunda sağlıklı olduğu doktor tarafından belirlenen bireyler içindir. Burada yazılanlar tamamen paylaşım amaçlıdır. Diyeti doktor kontrolü olmadan uygulamamanız gerekmektedir. Sitemizin hiçbir tıbbi sorumluluğu yoktur. ) Kilo almak için muhteşem bir günlük diyet (1 ayda 15 kg aldıran diyet) Sabah 7,30: Bir bardak su Saat 8,00: Kahvaltı: 3 yumurtayı çırpın, 1 tatlı kaşığı tereyağı ile omlet yapın. 3 dilim tam buğday ekmeği 1 çorba kaşığı keçiboynuzu pekmezi 2 kibrit kutusu kadar beyaz peynir ya da kaşar peyniri 15 adet yeşil ya da siyah zeytin 1 adet küçük domates 1 adet k…

Kaliteli beslenme